دربالای فرم می توانید به اسپرایت نامی اختصاص دهید.بهتر است نام به گونه ای باشد که آن راتوصیف کند.
برای بارگذاری یک اسپرایت،روی دکمه ی Load Spriteکلیک کنید.درگیم میکر می توان انواع فایل های گرافیکی راباز کرد. اگرعکس متحرک باشد می توانید تک تک عکس هایی که موجب ایجاد این عکس شده اندرا در قسمتShowببینید.
اگر کنارTransparentتیک بزنید مستطیل اطراف اسپرایت در هنگام نمایش بازی محو خواهد شد.
باEdit Spriteمتوانید اسپرایت راتغییردهید یاحتی یک اسپرایت جدید بسازید.
صداها وموسیقی
بیشتربازی ها از افکت های صوتی و تعدادی موسیقی بهره می برند.افکت های صوتی را از سایت گیم میکر ویا از سایت های دیگر دراینترنت می توانیدبگیرید.
برای ایجاد یک منبع صدا دربازیتان ،از Create Sound،درمنوی Resourcesیااز دکمه ی
موجوددرنوار ابزار استفاده کنید. .فرم زیر بالاخواهدآمد.
برای بارگذاری یک صدا،دکمه ی Load Soundراکلیک کنید.سپس صدای موردنظرخودراانتخاب کنید.دونوع فرمت صوتی waveوmidiموجودهستند.ازصداهابافرمت صوتیwaveبرای افکت های صوتی کوتاه استفاده می شود.این فرمت حجم بیشتری دارد ولی سریعاٌاجرا می شود.ازاین فرمت برای همه ی افکت های صوتی دربازی استفاده کنید.فایل های midiبرای ایجاد موسیقی متن بازی بهتراست.این فایل ها حجم کمی دارند ولی آلات موسیقی محدودی رااجرامی کنند.همچنین فقط یک فایل midiدرآن واحدقابل اجرا است.
بااستفاده از دکمه ی playمیتوانید به صدای مورد نظر گوش دهید.دکمه یsave soundبرای ذخیره ی صدای موجود استفاده می شود.استفاده ازاین دکمه ضرورتی ندارداما اگرفایل بارگذاری شده پاک شود یک فایل ذخیره ی دیگرهم دارید.
پشت زمینه ها
سومین منبع اساسی پشت زمینه ها(Background)هستند.پشت زمینه ها معمولاٌ عکس های بزرگی هستند که برای تصویرزمینه ی(یا تصویر جلوی)اتاق هادرجایی که بازی به وقوع می پیوندد به کارمی روند.اغلب تصاویر پشت زمینه به گونه ای ساخته می شوندکه وقتی کنارهم یک ناحیه را پوشش می دهند ترک بین آنها به نظرنرسد.از این طریق می توانید پشت زمینه راباچندالگو پرکنید.برای ایجاد یک منبع پشت زمینه دربازی از منوی Resources،Create Backgroundرا انتخاب کنید ویا از دکمه ی
موجود درنوارابزار استفاده کنید. فرم زیر بالا خواهد آمد:
دکمه یLoad Backgroundرابرای بارگذاری عکس پشت زمینه بفشارید.گیم میکر فرمت های تصویری زیادی را حمایت می کند.عکس های پشت زمینه نمی توانند متحرک باشند!چک باکس Transparentمشخص می کند که تصویر شفاف باشد یاخیر.بیشترپشت زمینه هاشفاف نیستند بنابراین به طورپیش فرض تیک آن برداشته شده است.به عنوان رنگ شفافیت رنگ موجود درپایین ترین نقطه ی سمت چپ استفاده می شود.
با استفاده ازدکمه ی Edit Backgroundمی توانید یک پشت زمینه را تغییردهید یا یکی دیگربسازید.مراقب پشت زمینه های بزرگ باشید.بعضی ازکارت های گرافیک عکس هایی که بزرگ ترازصفحه باشندرانمی توانند نمایش دهند.بنابراین عکس های پشت زمینه راکوچکتراز1024*1024 برگزینید.